17 decembrie 2014, 14:34 Caleidoscop views 16532

Studiu: Оamenii ar putea trăi pînă la 500 de ani

Foto: naked-science.ru

Cercetătorii din California au descoperit că genele de îmbătrînire ale viermelui Caenorhabditis elegans, denumit și ”viermele vieții”, pot fi modificate, reușind să crească durata de viață a acestora cu 130%.

Descoperirea ar putea sa creasca speranta de viata a oamenilor, cu ajutorul unor tratamente anti-imbatranire, susține doctorul Pankaj Kapahi, coordonatorul studiului.

Anterior acestui studiu, oamenii de stiinta s-au concentrat pe mutatiile unei singure gene, ulterior, acestia au observat ca schimbarile se produceau la un alt nivel al genelor. Se pare ca acest lucru se intampla si in procesul de imbatranire. ”

Caenorhabditis elegans este primul animal al carui cod genetic a fost in totalitate analizat si folosit in cercetarile cu privire la cresterea sperantei de viata.

Cercetarea publicata in jurnalul Cell Reports, implica o blocare a moleculelor cheie care afecteaza activitatea insulinei si a unui nutrient extrem de important numit rapamicina.

Schimbarile facute la nivelul acestui nutrient au marit speranta de viata a viermelui folosit in cercetare, cu 30%, in timp ce mutatiile insulinei ar putea dubla durata de viata a acestora.

Daca cele doua ar fi folosite in acelasi timp, ar putea duce la o crestere a sperantei de viata cu 130% mai mare decat cea initiala, anunta Daily Mail. "Practic acesti vermi ajung sa traiasca echivalentul a 400-500 de ani, la oameni", sustin cercetatorii.

Pasul urmator al cercetarii este de a experimenta ipoteza oamenilor de stiinta, pe soricei, pentru a vedea daca exista un efect asemanator la mamifere.

Sursa: stirileprotv.ro

om , viata , stiinta

Singureni este un sat şi comună din raionul Rîşcani. Singureni este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea Singureni se află la distanța de 40 km de orașul Rîșcani și la 145 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1620 de oameni. Satul Singureni a fost menționat documentar în anul 1559.