18 aprilie 2014, 15:13 Caleidoscop views 12602
A fost descoperită prima planetă locuibilă, precum Pămîntul
Foto: ziare.com
18 aprilie 2014, 15:13 Caleidoscop views 12602

A fost descoperită prima planetă locuibilă, precum Pămîntul

NASA a anuntat o descoperire extraordinară făcută de telescopul spațial Kepler: găsirea primei planete de mărimea Pămîntului, într-o zonă locuibilă. Descoperirea planetei denumită Kepler - 186f confirmă că lumi similare Terrei există în preajma unor stele, altele decît Soarele nostru.

Daca alte planete care au fost descoperite anterior in zona locuibila au avut dimensiuni cu cel putin 40% mai mari decît Pamîntul, Kepler - 186f este mai mult decît o reminiscență a Pamîntului, potrivit NASA.

"Descoperirea lui Kepler - 186f este un pas important spre găsirea unor lumi precum planeta noastra Pămînt.

Viitoarele misiuni ale NASA, cum ar fi Transiting Exoplanet Survey Satellite si James Webb Space Telescope, vor descoperi cele mai apropiate exoplanete stîncoase și vor determina compozitia și conditiile atmosferice ale lor, continuînd cautarea unor lumi asemănătoare Pamîntului", a declarat Paul Hertz, director al Diviziei de astrofizica a NASA.

Desi dimensiunea lui Kepler - 186f este cunoscuta, masa și compozitia sa nu sînt inca determinate. Cercetările anterioare arată ca planeta are o suprafață stîncoasă.

"Stim doar o planetă unde există viața: Pamîntul. Cand am cautat viața dincolo de sistemul nostru solar ne-am concentrat pe găsirea unor planete cu caracteristici asemanatoare cu ale Pămîntului", a spus Elisa Quintana, cercetător in cadrul Institutului SETI al Centrului Ames Research din California.

"Descoperirea unei planete într-o zonă locuibila, comparabila cu marimea Pămîntului este un mare pas inainte", a explicat Quintana.

Planeta Kepler - 186f se află în sistemul Kepler - 186, la aproximativ 500 de ani-lumină de Pamînt, in constelația Cygnus, ea orbitînd in jurul unei stele la fiecare 130 de zile.

Sursa: ziare.com

Planete , cosmos , descoperire

Sadîc este un sat şi comună din raionul Cantemir. Din componenţa comunei fac parte localităţile Sadîc și Taraclia. Localitatea se află la distanța de 44 km de orașul Cantemir și la 119 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 2137 de oameni. Satul Sadîc a fost menționat documentar în anul 1672.