04 octombrie 2018, 15:15 Caleidoscop views 19459

Ce îi atrage pe bărbați în chipul femeilor

Foto: newsfiber.com

Bărbaţii sunt mai atraşi de femeile care seamănă cu ei - prin prisma culorii ochilor, a părului, dar şi a gropiţelor din obraji şi a altor trăsături - se afirmă într-un studiu realizat de oamenii de ştiinţă francezi, informează Le Figaro.

Multe studii au fost făcute deja pentru a determina acele caracteristici care le fac pe femei să fie considerate atrăgătoare din punct de vedere fizic. Cele mai multe dintre acestea se concentrau asupra trăsăturilor care aveau legătură cu concentraţia de hormoni şi cu fertilitatea (coapse largi etc.).

Cercetătorii de la Institutul de Ştiinţe ale Evoluţiei din Montpellier (ISEM) au avut o abordare diferită, interesîndu-se de această dată de caracteristici care nu prezentau niciun avantaj evident din punctul de vedere al selecţiei genetice, precum culoarea ochilor, grosimea buzelor şi a genelor.

Savanţii de la Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS), Universitatea din Montpellier 2 şi Institutul de Cercetări pentru Dezvoltare (IRD) au încercat să evalueze două ipoteze evolutive.

Prima este ipoteza despre homogamie, un fenomen observat la numeroase specii de animale, care face ca anumiţi indivizi să aibă uneori tendinţa de a alege partenere care le sunt apropiate din punct de vedere genetic - altfel spus, care le seamănă.

Cealaltă este ipoteza denumită "incertitudinea paternităţii". "Bărbaţii ar avea tendinţa să prefere, la femei, trăsăturile recesive. Astfel, un bărbat ar prefera ochii albaştri sau buzele fine, care sunt caracteristici recesive în raport cu ochii maro sau buzele groase", fapt care le-ar permite să recunoască la copilul lor propriile lor caracteristici genetice.

Savanţii de la ISEM au cerut mai întîi unui număr de 100 de bărbaţi să aleagă din mai multe fotografii care prezentau chipuri feminine pe acelea pe care le considerau atrăgătoare.

Rezultatele, publicate miercuri în revista americană PLoS One, au arătat faptul că bărbaţii aleg de preferinţă chipurile cu care ei au în comun anumite trăsături fizice.

În a doua etapă, savanţii au analizat fotografiile unor cupluri reale, care aveau cel puţin un copil, pentru a determina dacă aceste preferinţe genetice aveau o influenţă asupra alegerii partenerului de viaţă.

Rezultatele au arătat şi în acest caz faptul că partenerii de cuplu au mai multe trăsături faciale în comun decît doi indivizi luaţi la întîmplare din populaţia totală.

om , relatii , barbați

Ţaul este un sat şi comună din raionul Donduşeni, Ţaul este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Satul Ţaul este situat în partea de sud a raionului Donduşeni, la o distanţă de 6 km de orașul şi de gara Donduşeni şi la 210 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituie 3331 de oameni. Satul Ţaul a fost întemeiat în anul 1451 sub numele Alboteşti.