30 iulie 2014, 14:40 Caleidoscop views 14059

Oamenii de ştiinţă au determinat culoarea morții (FOTO)

Foto: topnews.ru

Oamenii de ştiinţă britanici au reuşit să arate că moartea este o lumină albastră fluorescentă, potrivit Daily Mail.

Acesta se extinde de la o celulă la alta pînă cînd organismul este mort.

Descoperirea a fost făcută de către cercetătorii din cadrul Consiliului de Cercetare pentru Biotehnologie şi Ştiinţe Biologice.

Aceştia au analizat cum această luminiscenţă se extinde de la o celulă la alta pînă cînd întreg organismul este mort.

Fenomenul a fost observat la un vierme, iar oamenii de ştiinţă sunt de părere că descoperirea s-ar putea dovedi utilă în încercarea de a înţelege mai bine moartea în cazul oamenilor şi, în cele din urmă, să crească speranţa de viaţă.

Cînd celulele încep să moară, ele declanşează o reacţie în lanţ care duce la descompunerea componentelor celulare şi la o acumulare de resturi moleculare.

Aceste mecanisme moleculare sunt destul de bine înţelese la nivel celular dar nu se ştiu foarte multe lucruri despre cum se împrăştie moartea prin organism la sfîrşitul vieţii.

La viermi, răspîndirea morţii poate fi observată, sub microscop, ca un val fluorescent albastru care circulă prin vierme. Această luminiscenţă este cauzată de necroză şi răspîndirea ei în organism depinde semnalizarea celulară mediată de calciu.

Profesorul David Gems de la Colegiul din Londra susţine că a fost identificaă „calea chimică a autodistrugerii care propagă moartea celulară la viermi“. „Am descoperit că atunci cînd blocăm acest traseu, putem întîrzia moartea provocată de infecţie, dar nu putem opri moartea provocată de bătrîneţe“, a mai zis el.

Şi, cum mecanismele celulare sunt similare cu cele găsite la mamifere, viermele ar putea servi drept un model bun pentru înţelegerea morţii celulare la oameni.

Se crede că fluorescenţa este provocată de o moleculă numită acid anthranilic.

Sursa: topnews.ru

descoperire , moarte , stiinta

1903

Nicolaevca este un sat din cadrul comunei Scumpia, raionul Făleşti. Localitatea se află la distanța de 10 km de orașul Fălești și la 135 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 69 de oameni. Satul Nicolaevca a fost înființat în anul 1903.