18 februarie 2017, 13:00 Caleidoscop views 8566
Al doilea Pămînt, o planetă locuibilă care poate suporta viața, uimește astronomii
18 februarie 2017, 13:00 Caleidoscop views 8566

O echipă internațională de cercetători a descoperit încă 54 de potențiale planete, printre care și un super Pămînt, care are o suprafață stâncoasă și ar putea găzdui viața extraterestră.

Observațiile experților au fost efectuate cu ajutorul telescopului Keck-I din Hawaii.

Noua lume găsită de astronomi, cunoscută sub denumirea de Gliese 411-b, arată că toate stelele din apropierea Soarelui lor au planete care orbitează în jurul acestora, iar asta demonstrează că ele ar putea fi asemănătoare Terrei.

Aceste rezultate se bazează pe 61.000 de observații individuale a 1.600 de stele studiate într-o perioadă de 20 de ani de către astronomii din Statele Unite, care au utilizat telescopul Kekc-I.

Cercetările au făcut parte din proiectul Lick-Carnegie Exoplanet Survey, care a fost început în 1996 de către Steve Vogt și Geoffrey Marcy de la Universitatea California, împreună cu Paul Butler de la Institutul de Științe Carnegie din Washington.

"Este fascinant să ne gîndim că atunci când ne uităm la cele mai apropiate stele, toate par că au planete care orbitează în jurul lor. Astronomii nu erau convinși de acest lucru, chiar și cu cinci ani în urmă. Acestre noi lumi descoperite ne ajută să înțelegem mai bine procesele de formare ale sistemelor planetare", a declarat dr. Mikko Tuomo, singurul cercetător european care a participat la proiect.

Sursa: noi.md

Planete , Pamint , viata , cosmos

1978

Bugeac este un sat şi comună din UTA Găgăuzia. Bugeac este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 9 km de municipiul Comrat și la 97 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia constituia 1525 de oameni. Satul Bugeac a fost înființat în anul 1978.