21 december 2021, 15:00 views 2305
În 2022, Primăria Chișinău va scoate din buget cca 700 de milioane de lei pentru subvenționarea transportului public
21 december 2021, 15:00 views 2305

În 2022, Primăria Chișinău va scoate din buget cca 700 de milioane de lei pentru subvenționarea transportului public

Fiecare kilometru parcurs de un troleibuz din capitală, în 2022, va costa municipalitatea mai mult de 25 de lei. Costul stabilit pentru anul viitor este cu 2,5 lei mai mare decât în 2020.

La fel, autoritățile municipale vor plăti mai mult și pentru fiecare kilometrul parcurs de autobuzele din oraș: de la 22 de lei în 2020, la 26 de lei și 30 de bani în 2022. Se va răsfrânge acest lucru și asupra prețului de călătorie achitat de chișinăuieni urmează să vedem, cert este că anterior edilul capitalei a lăsat să se înțeleagă că există toate premisele ca acest lucru să se întâmple în viitorul apropiat.

Fiecare troleibuz din capitală ar urma să „consume" din bugetul local în 2022 câte 25 de lei și 40 de bani pentru fiecare kilometru parcurs. Cel puțin asta se arată în indicii economici ai întreprinderii Regia Transport Electric Chișinău, pentru anul viitor. În 2021, fiecare kilometru per vehicul costa municipalitatea cu un leu și 50 de bani mai puțin, adică 23 de lei și 90 de bani, iar în 2020 - 23 de lei fix.

RTEC anunță că în 2022 pe străzile Chișinăului vor circula cu 14 troleibuze mai mult decât în 2021. Fiecare dintre acestea se estimează că va parcurge peste 70.000 de km, în total fiind planificat un parcurs de 23,5 milioane de km. Astfel, costul total pentru circulația troleibuzelor din Chișinău în 2022 se ridică la aproape 600 de milioane de lei. Veniturile RTEC din prestarea serviciilor de transport sunt planificate să acopere mai puțin de 200 de milioane de lei. Astfel, municipalitatea va fi nevoită să subvenționeze circulația troleibuzelor cu circa 400 de milioane de lei, cu 90 de milioane mai mult decât în anul curent.

Cheltuielile vor crește și pentru fiecare kilometrul parcurs de autobuze. De la 23 de lei în 2021, la 26 de lei și 30 de bani în 2022. Astea sunt calculele făcute de Parcul Urban de Autobuze, datele fiind incluse în anexele proiectului Bugetului Municipiului Chișinău pentru anul viitor. Pentru comparație, în 2020, fiecare kilemtru de drum al autobuzelor costa 22 de lei și 70 de bani.

Autoritățile municipale promit că în 2022 pe străzile capitalei vor circula cu peste 60 de autobuze mai mult decât în 2021. Astfel, parcursul acestora aproape că se va dubla - de la 8,3 milioade de km la peste 14 milioane de km. Cheltuielile prevăzute pentru circulația autobuzelor se ridică la 374 de milioane de lei. Din acestea, doar 74 de milioane de lei urmează a fi acoperite din veniturile de la prestarea serviciilor de transport a pasagerilor. Celelalte 300 de milioane e lei ar urma să fie acoperite din bugetul municipal, dublu față de anul curent.

De curânt, într-o emisiune televizată, primarul capitalei a dat de înțeles că majorarea tarifelor pentru transportul public este inevitabilă. Deși nu a dat cifre, el a menționat că se lucrează la o metodologie în acest sens.

În prezent, pasagerii plătesc doi lei pentru o călătorie cu troleibuzul și trei lei pentru o călătorie cu autobuzul. Tarifele pentru transportul public nu au fost modificate deloc în ultimii 10 ani.

Source: agora.md

Comments

 (0)
 
*
3 characters or more, Latin letters only

*
Anti-SPAM code:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Settlements of Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1700
Populația:
350 locuitori

Sărăţica Veche este un sat din cadrul comunei Tomaiul Nou, raionul Leova. Localitatea se află la distanța de 40 km de orașul Leova și la 72 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 350 de oameni. Satul Sărăţica Veche a fost menționat documentar în anul 1700.

Library
Electronic library of www.moldovenii.md contains books, documents, audio and video materials about the Moldavian history, culture and civilization from the ancient time to nowadays.