|
Drumurile lăsate baltă de companii din UE vor reabilitate de turci
Compania ONUR Taahhut Tasimacilik Ve Ticaret Ltd. Sti a mai cîștigat două contracte de lucrări de reabilitarea a drumurilor.
E vorba de fapt de două sectoare din drumul R6 Chișinău-Orhei-Bălți, cu o lungime de 30 kilometri: centura de ocolire a oraşului Sîngerei şi un segment de drum de la Sîngerei şi pînă la Sărăteni.
Aceste segmente de drum trebuiau să fie gata încă doi ani în urmă, dar compania MSF Engenharia din Portugalia, care a cîştigat precedentul contract în anul 2015 a efectuat doar circa o treime din lucrările planificate. Aşa că autorităţile au fost nevoite în martie 2018 să rezilieze contractul.
Ulterior Administraţia de Stat a Drumurilor (ASD) împreună cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, care finanţează proiectul au anunţat un nou concurs, cîştigat de ONUR Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. din Turcia.
Contractele semnate pe 10 iulie 2019, au o valoare de 19,36 milioane euro şi de 16,65 milioane euro.
Potrivit ASD, din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor, timpul planificat pentru finalizarea acestora este de de 730 de zile şi 365 zile pentru Perioada de Notificare a Defecţiunilor (perioada de garanţie).
Drumul republican R6, asigură conexiunea între orașul Bălți și drumul M2 Chișinău – Soroca, prin Sîngerei. Acest drum este unul dintre cele două drumuri de importanță majoră ce asigură circulația între Chișinău și Bălți, precum și între mai multe centre regionale și locale.
Lucrările ce urmează a fi executate concomitent, sunt divizate în două loturi, iar lucrările vor consta în aplicarea unui strat de asfalt peste cel existent și supralărgirea drumului pentru asigurarea amenajării celei de a treia benzi de circulație pe toată lungimea drumului.
De asemenea vor fi reabilitate 10 poduri şi efectuate lucrări de stabilizare a terasamentelor pentru prevenirea alunecărilor de teren.
Menționăm că în ultimele luni, ONUR Taahhut a mai cîştigat alte două contracte de reabilitare a drumurilor din Moldova.
Totodată în anii 2012-2014, ONUR Taahhut și SUMMA Turizm Yatirimciliği AS au reabilitat 44,9 kilometri a drumului Sărăteni-Soroca, începînd de la intersecția Sărăteni pînă la intrarea în orașul Ghindești, inclusiv intersecția denivelată Sărăteni.
Atunci reabilitarea drumului a avut loc în cadrul Programului Compact, finanțat de Guvernul SUA prin intermediul Corporației Provocările Mileniului.
Sursa:
- Un moldovean a decedat în SUA după ce a fost electrocutat de polițiști. Precizările MAE
- Veste bună pentru moldovenii în Spania
- Regim liberalizat de vize pentru traficul de mărfuri: cu cine a convenit acest lucru Ucraina
- Regimul liberalizat de vize cu Republica Ecuador a fost anulat
- Proiectul Moldovenii.md împlinește 13 ani
- Un angajat al ambasadei Republicii Moldova în Rusia a fost declarat persona non grata
- Dreptul la natură
- De la Chișinău la Himalaya: Steagul XOstudioFLOWERS pe cea mai înaltă trecătoare montană
- Ingredientele cheie în produsele anti-rid: ce trebuie să cauți în formulele anti-aging
- De ce statuia lui Ramses atrage atât de multe întrebări? (+Foto)
- 10 recomandări pentru a achiziționa miere autentică și de calitate
- 30 principii de viață ale lui Mahatma Gandhi
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- sec. XIX
- Populația:
- 1042 locuitori
Antoneşti este un sat şi comună din raionul Cantemir. Din componenţa comunei fac parte localităţile Leca și Antoneşti. Localitatea se află la distanța de 7 km de orașul Cantemir și la 115 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 1042 de oameni. Satul Antonești a fost menționat documentar în secolul al XIX-lea.
Comentarii
(0)