07 februarie 2013, 10:57 Caleidoscop views 9059
07 februarie 2013, 10:57 Caleidoscop views 9059

Adevărul despre trucurile cu reduceri de preţ şi etichetele galbene


Foto: studentul.info 

Practic fiecare magazin încearcă să ne atragă cu anunţuri de reducere de preţuri,  aproape peste tot se pot vedea etichetele galbene. Publicația Delfi relatează cum se fac de fapt reducerile şi cum să nu te prinzi în capcana etichetei galbene.

Să începem cu magazinele alimentare. De regulă, primim prin poștă o mulţime de postere publicitare de la magazine alimentare, care anunță despre mari reduceri. Scopul lor – să atragă cumpărătorii. De fapt, reduceri nu există. Ceea ce vedeți nu este o reducere, aceasta este valoarea mărfii, care-i aduce  vînzătorului profit.

De exemplu, carnea de pui are un anumit preţ, să zicem, de 2 euro peк kg. Acesta este preţul care îi aduce profit vînzătorului. Magazinul vrea să vîndă puiul la acest preţ, făcînd mare publicitate, ceea ce vă atrage ca client. Intrați în magazin și cumpărați un pui  crezînd că este cu reducere. Cînd aşa-numitele reduceri trec, de obicei prețurile cresc cu 30%, creînd iluzia reducerilor.

Dacă examinați atent mărfurile scoase la reducere, nu veţi vedea niciodată produse cum ar fi laptele, smîntîna, pîinea sau cartofii. Acestea sînt produsele  pe care oamenii le cumpără în primul rînd. Reducerile pentru aceste produse nu sînt profitabile. Concluzia este că reducerile se fac doar la mărfurile, care "se vînd prost". Dacă totuși ați observat reduceri la mărfurile de primă necesitate, fiți atent, probabil producția nu este proaspătă.

Cel mai important lucru în magazin - nu pierdeți  autocontrolul, pentru că atunci cînd treceți pragul magazinului, resimțiți o puternică presiune psihologică. Este marchetingul, magazinul trebuie să vîndă produsul, de la care vrea să obțină profit.

Pentru a nu cumpara lucruri inutile, în primul rînd, comparați prețurile. Nu există "magazine ieftine". Dacă doriţi să economisiţi bani, trebuie să vizitaţi mai multe magazine în căutarea mărfurilor mai ieftine.

În cazul în care publicitatea promite, să zicem, pui ieftin, magazinul va ridica  preţul în medie cu 10% la alte produse, de exemplu, la ketchup, presupunînd că îl veți cumpăra ca condiment la pui. Vizitați, dacă e posibil diferite magazine, cumpăsare, păstrați bonurile şi acasă comparați preţurile. În curînd veți stabili care produse şi unde este mai profitabil să cumpărați.

Și un pic despre etichetele galbene. Ele apar în cîteva cazuri. De exemplu, careva marfă este în cantitate mare, termenul de valabilitate expiră, atunci preţul iniţial scade cu circa 20%.

Al doilea caz – reducerea este operată de producător. Acest lucru se întîmplă rar. Dacă un produs este pe palet şi nu pe raft, aveți de a face cu o reducere reală.

Cumpărăturile sînt întotdeauna un pic stresante pentru cei care economisesc. Dar pentru a vă simți confortabil, folosiţi sfaturile noastre. Sperăm că, acestea vă vor fi utile.

Cuvinte cheie:

preţ , descoperire , psihologie

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1574
Populația:
1269 locuitori

Jora de Jos este un sat din cadrul comunei Jora de Mijloc, raionul Orhei. Localitatea se află la distanța de 26 km de oraşul Orhei şi la 71 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1269 de oameni. Satul Jora de Jos a fost menționat documentar în anul 1574.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.