|
Foto: wikimedia.org |
Piața Centrală va fi evacuată din centrul istoric al capitalei
Primarul capitalei, Dorin Chirtoacă a declarat la ședința Primăriei Municipale că până în anul 2020 comerțul stradal (cu excepția celui agro-alimentar) trebuie să dispară din centrul istoric.
Totul s-ar face prin punerea în aplicare a unei strategii ce nu ar prelungi în primă fază licențele de comercializare pentru agenții economici, iar ulterior strămutarea acestora în alte sectoare. Simultan se preconiează reamenajarea zonei „istorice".
„Avem strategia care presupune evacuarea comerțului de oricare gen, cu excepția celui agroalimentar, din centrul Chișinăului. Asta ar însemna că nu vor mai fi acordate autorizații acelor Agenti Economici, care desfășoară activități incompatibile cu strategia de comerț.", a declarat Dorin Chirtoacă.
„Toate aceste cartiere, în special strada Tighina, Armeneasca Bulgară și Varlaam, trebuie sistematizate și aduse în ordine. Este un subiect mai complex, deaceea este nevoie de a iniția o campanie de pregătire a opiniei publice referitor la această problemă.", a adăugat primarul.
„În strategie este stipulată evacuarea piețelor din centrul istoric al capitalei pâna în anul 2020. Până la termenul respectiv nu putem interveni în eliberarea licențelor", a adăugat șefa Direcţiei generale comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii, Valentina Constantinov.
Astfel, urmează o campanie de informare a cetățenilor cu privire la strategie și despre faptul că la expirare, licențele agenților economici nu vor mai fi prelungite. Primarul a solicitat informații referitoare la numărul de agenți economici care urmează să fie afectați de această măsură.
„Comercializanții stradali trebuie să ajungă în locuri de comerț civilizate, și nu pe stradă, ceea ce este un subiect aparte" a subliniat primarul. „Deși există locuri în piețele din sectoare, oamenii preferă în continuare să meargă în zona centrală. Este necesar un cadru legal, care ar pedepsi pe cei care vând în locuri neautorizate".
„Se va face cu greu, cu sânge, cu proteste, dar nu avem încotro", a declarat Chirtoacă.
Sursa:
- Haosul de pe Aeroportul Chișinău: Poliția de frontieră vine cu o reacție la nemulțumirea oamenilor
- Persoanele născute în Moldova, avînd cetățenia altor state, pot cere recunoașterea cetățeniei moldov…
- Un nou concert grandios al naistului Constantin Moscovici și Crazy Orchestra
- PROmaraton: Împreună alergăm, împreună salvăm vieți
- Moldova marchează zece ani de liberalizare a regimului de vize
- Un moldovean a decedat în SUA după ce a fost electrocutat de polițiști. Precizările MAE
- La mulți ani cu ocazia Zilei Victoriei! (+Video)
- El a fost primul opozant al sistemului
- Cum este bună viața la țară?
- Minunatele băuturi te vor ajuta să lupți împotriva kilogramelor în plus, a umflăturilor și a celulit…
- În Austria există un loc uimitor de frumos - Lacul Verde (+ Foto)
- Cu o Luminată și Binecuvântată Sărbătoare a Paștelui, Ortodocșilor!
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1432
- Populația:
- 1661 locuitori
Medveja este un sat şi comună din raionul Briceni. Din componenţa comunei fac parte două localităţi: Medveja şi Slobozia-Medveja. Satul Medveja se află la o distanță de 25 km de oraşul Briceni, la 3 km de staţia de cale ferată Medveja, 270 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului Medveja constituia 1661 de oameni. Prima atestare documentară a satului Medveja datează din 1 august 1432.
Comentarii
(1)Для того чтоб обустроить исторический центр, сперва нужно его очистить. Конечно, это не так легко, но возможно, и не нужно сразу в бунт, а поэтапно.
1. Сперва нужно убрать автостанцию, перевести ее на периферию. Так как было задумано. Да будут недовольства, так как было и тогда когда перевели Южную и Северную, а потом свыклись с ситуацией. Так должно быть и с остальными маршрутами. Унгенский, Ниспоренский, Каларашский, Страшенский (последние 2 затрудняют проезд по ул. Каля Ешилор) направления вывести за черту города в западном направлении, как раньше было задумано, на Балканском шоссе, сектор Петриканы, где есть большая пустующая площадь (уже один плюс, что ее не нужно освобождать). А Аненский и Бендерккие маршруты в сторону аэропорта.
2. Почему торговля в центре ведется на улицах? Потому что люди приезжают с ведром вишни или помидор, продают по быстрому, закупают там же по «дишовке» что им надо и обратно. Из этого делаем выводы, что раз не будет автостанции то не будет и уличной торговли, торговля будет стихийно организоваться там где автостанция.
3. Нет порядка и обустройства там где есть рынок со всеми последствиями. Рынок в центре это вечная пробка на центральных улицах, давка в городском транспорте, грязь, антисанитария, пьянство и прочие негативные явления.
Вывод: Так как в каждом секторе, во все четыре направления будет пригородный автовокзал, там можно будет и обустроить рынки и если это будут рынки, то чтоб были агрорынки а не то что сейчас на центральном 80% пром. и 20 % агро и то перекупка.