22 octombrie 2014, 09:59 Caleidoscop views 22437

Craniul de la Dmanisi pune la îndoială teoria evoluției

Foto: topnews.ru

Oamenii de ştiinţă au descoperit un craniu vechi de 1,8 milioane de ani care indică faptul că strămoşii omului aparţineau unei singure specii. Descoperirea recentă alimentează dezbaterile din rîndul paleontologilor despre istoria evoluţiei umane, relatează AFP.

În acelaşi sit, de la Dmanisi din Georgia, oamenii de ştiinţă au descoperit alte patru cranii de hominizi, precum şi diverse fosile de animale şi plante fosilizate, dar şi cîteva instrumente din piatră.

Faptul că cele cinci cranii au fost descoperite în aceeaşi zonă le-a permis oamenilor de ştiinţă să compare trăsăturile fizice ale mai multor strămoşi ai omului modern.

Rămăşiţele umane din Dmanisi au fost comparate între ele şi cu cele ale altor fosile de hominizi găsite în Africa, datînd din urmă cu 2,4 milioane de ani, şi cu altele descoperite în Asia şi în Europa, cu vechimi cuprinse între 1,2 milioane de ani şi 1,8 milioane de ani.

"Variaţiile morfologice dintre specimenele de la Dmanisi nu le depăşesc pe cele detectate la populaţiile moderne din specia noastră sau în rîndul cimpanzeilor", a subliniat profesorul Zollikofer.

"Întrucît am constatat că există un tip şi o gamă de variaţii asemănătoare în cazul fosilelor de hominizi africani, ar fi rezonabil să credem că a existat doar o singură specie în acele perioade în Africa", a continuat el. "Şi, pentru că hominizii din Dmanisi seamănă mult cu cei din Africa şi mai ales cu primii care s-au desprins din australopitec - celebra Lucy -, putem să spunem că aparţin cu toţii unei singure specii", a precizat acelaşi profesor.

Aceste concluzii contrazic alte studii recente. Paleobiologul Bernard Wood, profesor la Universitatea George Washington, s-a declarat "sceptic" în legătură cu concluziile formulate după analiza craniilor de la Dmanisi. În opinia sa, acest craniu "ar putea fi de fapt cel al unei noi specii de hominizi".

Sursa: www.antena3.ro

evolutie , om , stiinta

• #1 Alex Răspunde Citează selecţia
    Все эти гипотезы о происхождении жизни есть только гипетезы. В частности и сам Дарвин не особо зациливался на той теории, что ему приписывалась. Да, он  сделал очень пправильное наблюдение, что в природе внутри видов происходит изменчивость. Но нигде нет и быть ни может трансформация одного вида в другой. Конкретные исследования очень полезны для археологов, но они только подтверждают известные посылы, о которых я написал ранее.

sec. XX

Gordineştii Noi este un sat din cadrul oraşului Edineţ, raionul Edineţ. Satul Gordineştii Noi se află la 5 km de oraşul Edineţ, la 13 km de staţia de cale ferată Brătuşeni, 207 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituie 340 locuitori. Satul Gordineştii Noi a fost întemeiat la începutul secolului XX.