Mergi spre compartimentul: Istoria
13 martie 2015, 14:26 Istoria views 9248

"Niciodată nu s-a mai găsit pe Pământ aşa ceva!". Descoperire fabuloasă făcută de cercetători în Egipt (VIDEO)

În urmă cu 28 de milioane de ani, deasupra Egiptului a explodat o cometă, lăsând în urmă un "misterios" cristal negru - primul material provenit dintr-un nucleu de cometă ce a fost descoperit până în prezent pe Terra!

"Cometele ne brăzdează dintotdeauna cerul, dar niciodată până acum nu a fost identificat pe Pământ material provenit dintr-o cometă", a declarat profesorul David Block de la Universitatea sud-africană de la Witwatersrand.

Potrivit unui comunicat al echipei de cercetători care a realizat descoperirea, cristalul reprezintă "prima dovadă a unei comete care pătrunde în atmosfera Pământului și explodează".

Cristalul, descoperit încă din 1996, a fost analizat de o echipă de geologi, fizicieni și astronomi. A stat degeaba o lungă perioadă de timp, până a ajuns în mâinile unui cercetător care studiază diamantele.

Potrivit profesorului Jan Kramers de la Universitatea din Johannesburg, cristalul de 30 de grame prezintă o trăsătură caracteristică rocilor extraterestre și este totuși diferit față de meteoriți. "Dacă o comparăm cu meteoriți... aceștia din urmă conțin doar aproximativ 3% carbon, iar acest cristal conține 65% carbon", a spus Kramers.

Denumit Hypatia, după celebra astronoamă și filosoafă din Alexandria ce s-a născut în anul 350, acest cristal de rocă îi va ajuta pe oamenii de știință să înțeleagă mai bine procesul de formare a sistemului nostru solar.

Sursa: jurnalul.ro

diamant , cometa , Egipt , Pamint

1923

Doltu este un sat din cadrul comunei Işcălău, raionul Făleşti. Localitatea se află la distanța de 11 km de orașul Fălești și la 129 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1073 de oameni. Satul Doltu a fost înființat în anul 1923.