11 august 2015, 12:22 Realitatea moldovenească views 7048
Topul celor mai dese încălcări ale drepturilor consumatorilor
11 august 2015, 12:22 Realitatea moldovenească views 7048

Topul celor mai dese încălcări ale drepturilor consumatorilor

Preşedintele Centrului pentru protecţia consumatorilor, avocatul Denis Staruş, a făcut pentru Sputnik un top al celor mai dese încălcări ale drepturilor consumatorilor.

Pe primul loc, pe parcursul unei perioade îndelungate, este modul în care sunt prestate serviciile comunale şi calitatea acestora.

„Dacă nu este sezonul de încălzire, atunci avem probleme cu majorarea tarifelor. Am primit la Centru plângeri, petiţii, întrebări: de ce s-au majorat tarifele la gaz şi lumină, a fost legal acest lucru, cum să procedeze consumatorul şi cum să reacţioneze la aceste majorări", a declarat Staruş.

Pe locul doi se află calitatea produselor alimentare. „Această poziţie în top este menţinută o perioadă îndelungată, mai ales vara, pe timp de caniculă", a precizat preşedintele Centrului pentru protecţia consumatorilor.

Topul celor mai dese încălcări ale drepturilor consumatorilor este continuat de calitatea prestării serviciilor. „În prezent, la Centru se înregistrează o creştere a plângerilor privind calitatea serviciilor turistice", a declarat Staruş.

În ansamblu, consumatorii se plâng în privinţa calităţii serviciilor de transport, de reparaţii a locuinţelor, a aparatajului electric.

Locul patru în clasamentul celor mai dese încălcări ale drepturilor consumatorilor este ocupat de calitatea produselor nealimentare. „Este vorba de produsele industriale, de uz casnic, care deseori se defectează înainte de a expira termenul de garanţie. La Centru se înregistrează cazuri când agentul economic nu vrea să întoarcă banii atunci când se defectează televizoarele, frigiderele, aparatele de aer condiţionat, chiar în perioada când acestea au garanţie. Sau persoana care trebuie să repare defecţiunile vine la consumator peste o lună de la depunerea solicitării", a precizat preşedintele Centrului pentru protecţia consumatorilor.

Staruş a declarat pentru Sputnik că cetăţenii RM îşi cunosc drepturile în calitate de consumator şi ştiu unde trebuie să se adreseze. Aceiaşi situaţie se atestă şi în cazul celor care prestează servicii. „Deoarece ei ştiu că pot fi sancţionaţi dacă nu respectă drepturile consumatorilor", a declarat avocatul.

Preşedintele Centrului pentru protecţia consumatorilor a precizat că, în satele unde nu sunt organizaţii la care consumatorii se pot adresa pentru protejarea drepturilor sale, primăria este organul unde trebuie să vină cetăţeanul pentru a fi ajutat în acest proces.

Sursa: sputnik.md

Cuvinte cheie:

consumatori , Moldova , drepturi , încălcări , top

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1794
Populația:
332 locuitori

Bocancea-Schit este un sat din cadrul comunei Dumbrăviţa, raionul Sîngerei. Satul are o suprafaţă de circa 0.80 kilometri pătraţi, cu un perimetru de 6.06 km. Localitatea este situată la distanța de 36 km de oraşul Sîngerei şi la 103 km nord de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 332 de oameni. Satul Bocancea-Schit e atestat documentar în anul 1794.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.