06 iunie 2014, 14:57 Caleidoscop views 14640
Alertă a Observatorului Astronomic din Dallas:
Foto: jurnalul.ro
06 iunie 2014, 14:57 Caleidoscop views 14640

Alertă a Observatorului Astronomic din Dallas: "Explozie imensă în Univers!" (VIDEO)

Telescopul robotizat SMU ROTSE-IIIB de la Observatorul McDonald, Fort Davis, Texas a emis o alertă în care informa că lumina de la o explozie uriaşă în Univers a putut fi observată, în clar, de cercetători. Lumina intensă generată de explozia enormă a unei stele, din urmă cu mai mult de 12 miliarde ani (la scurt timp după Big Bang) a ajuns şi la planeta noastră, scrie ScienceDaily.

Fenomenul, cunoscut ca o explozie de raze gama, este extrem de rar, energia deflagraţiei călătorind 12 milioane de ani înainte să fie detectată de telescopul Universităţii din Dallas. Exploziile de raze gama sunt considerate a fi distrugerea catastrofală a unei stele sau sfîrşitul vieții sale. Fizicienii SMU raporteaza ca telescopul lor a fost primul care a observat fenomenul, capturînd şi imagini, monitorizînd apoi efectele împreună cu alţi astronomi din Turcia şi Hawaii.

Sursa: jurnalul.ro

cosmos , Univers , explozie , video

Seliştea Nouă este un sat din cadrul comunei Tuzara, raionul Călăraşi. Localitatea se află la distanța de 2 km de orașul Călărași și la 55 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1393 de oameni. Satul Seliștea Nouă a fost menționat documentar în anul 1847.