07 august 2015, 17:10 Caleidoscop views 7811
A fost descoperită cea mai mare structură din Univers
07 august 2015, 17:10 Caleidoscop views 7811

A fost descoperită cea mai mare structură din Univers

Cea mai mare structură din Univers, un inel misterios cu diametrul de 5 miliarde de ani-lumină, a fost descoperită de o echipă de astronomi din Marea Britanie şi Ungaria, relatează mediafax.ro.

Astronomii spun că structura este atât de mare, încât teoria cosmologică actuală spune că nu ar trebui să existe. Potrivit savanţilor, acest inel cosmic este compus din nouă explozii de raze gamma, produse în nouă galaxii îndepărtate.

Pentru comparaţie, galaxia noastră - Calea Lactee - are un diametru de 100.000 de ani-lumină.

Exploziile de raze gamma reprezintă cele mai strălucitoare fenomene din Univers, eliberând în doar câteva secunde o cantitate de energie comparabilă cu cea eliberată de Soare în 10 miliarde de ani.

Dovezile recente furnizate de sateliţii Swift şi Fermi indică faptul că energia aflată în spatele exploziilor de raze gamma provine de la prăbuşirea unei materii cosmice într-o gaură neagră.

Luminozitatea lor ieşită din comun îi ajută pe astronomi să alcătuiască o hartă a galaxiilor îndepărtate.

Noua structură sfidează, de asemenea, un principiu cosmologic larg acceptat, care spune că Universul ar trebui să aibă un aspect uniform, atunci când este observat la scară largă.

Sursa: jurnal.md

Univers , cosmos , descoperire

Sărata-Mereșeni este un sat din cadrul comunei Mereșeni, raionul Hînceşti. Localitatea se află la distanța de 12 km de orașul Hîncești și la 46 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 665 de oameni. Satul Sărata-Mereșeni a fost menționat documentar în anul 1620.