Mergi spre compartimentul: Istoria
22 noiembrie 2014, 11:19 Istoria views 16212

Arheologii au găsit sulița care a apărut înaintea omului

Foto: mignews.com

În Etiopia, arheologii americani au descoperit o suliță, a cărei vîrsta este de aproximativ 280 de mii de ani. În prezent este cel mai vechi obiect confecționat de oameni, care a fost găsit pînă acum, potrivit TSN.

Anterior, cel mai vechi artefact era considerat un cuțit, care avea o vechime de circa 85 000 de ani. Sulița este confecționată din obsidian - rocă vulcanică sticloasă, formată, cel mai probabil, ca urmare a activității vulcanice.

Oamenii de știință spun ca descoperirea ar putea însemna că Homo sapiens este mult mai în vîrstă decît se credea anterior.

Cu toate acestea, cercetătorii nu exclud posibilitatea că sulița ar putea  fi confecționată de reprezentanții unei alte specii - oamenii de Heidelberg,  care au populat planeta mult mai devreme decît Homo sapiens. Anume această specie dispărută este considerată a fi strămoșii neandertalienilor și Homo sapiens.

"Cel mai interesant este faptul că instrumentul uman a fost creat mult timp înainte de apariția Homo sapiens. Aceasta înseamnă fie că omenirea este mult mai în vîrstă decît se credea, sau că am preluat tehnologiile primitive de la alte specii mai vechi", - spun oamenii de știință .

Sursa: www.mignews.com

istoria , descoperire , arheologie

Ruseştii Noi este un sat şi comună din raionul Ialoveni. Din componenţa comunei fac parte localităţile Ruseştii Noi și Ruseştii Vechi. Localitatea se află la distanța de 15 km de orașul Ialoveni și la 27 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 5039 de oameni. Satul Ruseştii Noi a fost menționat documentar în anul 1524.