20 septembrie 2016, 09:50 Caleidoscop views 5853
Capitala Islandei va deveni cel mai eco oraş din lume
20 septembrie 2016, 09:50 Caleidoscop views 5853

Capitala Islandei va deveni cel mai eco oraş din lume

Reykjavik, capitala Islandei, una dintre cele mai izolate tari ale Europei, ar urma sa treaca prin schimbari radicale in urmatorii 20 de ani, autoritatile planuind eliminarea completa emisiilor de carbon, prin promovarea vechiculelor electrice si incurajarea utilizarii mijloacelor de transport in comun.

Planul actualului primar al orasului Reykjavik este ca 90% din toate proiectele de case nou construite sa fie dezvoltate in apropierea orasului, iar statiile de benzinarii sa "dispara" de pe harta orasului pana in 2020.

Pana in 2030, planurile municipalitatii vizeaza reducerea traficului cu automobilul la 58%, in timp ce transportul in comun ar urma sa genereze 12% din traficul total, iar mersul cu bicicleta sau alte solutii alternative sa creasca la aproape o treime din total.

Mai mult, cu inlocuirea statiilor de alimentare traditionale in statii moderne si electrice care vor popula aproape toate parcarile din oras si din zonele periferice orasului, capitala islandeza ar urma sa elimine complet noxele din Reykjavik in urmatorii 24 de ani.

Mai multe municipalitati din mai multe state dezvoltate din Europa au pus la punct detaliile pentru pregatirea unei dezvoltari ecologice, prin renuntarea combustibili fosili si eliminarea acestora in favoarea imbunatatirii climatului, reducerea noxelor si imbunatatirea conditiilor de viata.

Islanda este una dintre tarile cu cele mai multe masini la mia de locuitori. Potrivit ultimilor statistici, sunt aproximativ 522 de masini la 1.000 de locuitori, ceea ce plaseaza statul din nordul continentului in topul tarilor cu cele mai aglomerate sosele din lume. Interesant este faptul ca pe tot teritoriul Islandei nu exista cai ferate, transportul fiind asigurat prin intermediul soselelor sau aerian, cu ajutorul elicopterelor sau avioanelor.

Islanda se poate considera si o importanta putere economica, cu un PIB per capita de 46,547 de dolari, ceea ce plaseaza statul nordic pe locul 17 la nivel global, conform Bancii Mondiale, mult peste Romania (locul 57, 21.403 $) si inaintea unor mari puteri economice, asa cum este cazul Marii Britanii, Frantei, Japoniei sau Canada.

Islanda este o tara situata intr-un dintre cele mai friguroase regiuni ale Europei, in care temperatura medie anuala in timpul verii este de 7 grade Celsius si cu ierni blande, in care temperaturile mediii nu depasesc 2 grade Celsius.

Islanda are o populatie de circa 330.000 de locuitori, majoritatea locuind in capitala Reykjavik (circa 120.000 de locuitori).

Inapoi acasa – promisiuni de mii de kilometri de autostrazi, insa niciun plan real pentru viitorul tarii

Ne laudam cu tara cu una dintre cele mai rapide conexuni la Internet, cu peisaje superbe si traditii de sute de ani, cu prima gimnasta care a luat un 10 curat si cu oameni frumosi si foarte calzi. Dar cand vine vorba despre viitorul tarii, lucrurile nu mai sunt atat de roz.

Ministerul Transporturilor a propus un plan strategic de dezvoltare a tarii pentru urmatorii 15-20 de ani ce presupune investitii de miliarde in dezvoltarea infrastructurii, doar ca autoritatile de la noi se pregatesc pentru investitii care trebuiau derulate cu zeci de ani in urma, iar astazi trebuiau deja facute planurile pentru urmatorul nivel, in care sustenabilitatea sa joace un rol cheie, in care eliminarea noxelor si a poluarii sa fie prioritati absolute, iar tara noastra sa poata recupera decalajul urias pe care il are fata de alte state europene.

In nicio anexa a planului strategic de investitii nu sunt specificate moduri prin care Bucurestiul sau marile orase ar urma sa suporte investitii in dezvoltarea ecologica, dar sunt promisi sute de kilometri de sosele, sute de lucrari de modernizare a liniilor de tren, investitii in sectorul naval sau in sectorul aerian.

In Romania sunt numai cateva semnale timide de dezvoltare a proiectelor "verzi", atat in ceea ce priveste infrastructura electrica, dar si cea a dezvoltarii de proiecte rezidentiale, comerciale, logistice sau de birouri, fiind abia la inceput de drum in ceea ce se anunta cea mai interesanta era a dezvoltarii din toate timpurile.

Sursa: wall-street.ro

Cuvinte cheie:

Islanda , ecologie , oraș

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1552
Populația:
1566 locuitori

Gura Camencii este un sat şi comună din raionul Floreşti. Din componenţa comunei fac parte localităţile Bobuleşti, Gura Camencii și Gvozdova. Satul Gura Camencii se află la o distanță de 5 km de orașul Florești și la 122 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 1566 de oameni. Satul Gura Camencii a fost menționat documentar în anul 1552.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.