29 aprilie 2015, 10:05 Caleidoscop views 12897

Centrul Pămîntului este mai fierbinte decît se credea

Foto: jurnalul.ro

Noi calcule ale oamenilor de ştiinţă scot la iveală faptul că centrul Pămîntului este cu 1000 de grade Celsius mai fierbinte decît se credea pînă acum. Asta înseamnă că nucleu planetei noastre este la fel de fierbinte ca suprafaţa Soarelui, scrie Gizmodo.

Noile tehnici au permis experţilor de la European Synchrotron Radiation Facility (ESRF) să estimeze că temperatura înregistrată în apropiere de centrul Pămîntului este de aproximativ 6.000 de grade Celsius, adică cu 1.000 de grade mai fierbinte decît estimau cercetătorii germani în urma unui experiment efectuat în 1993.

Oamenii de ştiinţă explică faptul că nucleul de fier al planetei noastre nu s-a încălzit, ci tehnicile folosite pentru a-i estima temperatura erau eronate.

Pentru experţi, studierea cu atenţie a nucleului Pămîntului este extrem de importantă pentru a putea prezice cutremurele viitoare şi mişcările puternice ale plăcilor tectonice.

descoperire , Pamint , nucleu

Bulăieşti este un sat şi comună din raionul Orhei. Bulăieşti este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 26 km de oraşul Orhei şi la 73 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1719 oameni. Satul Bulăiești a fost menționat documentar în anul 1609.