|
Tofilat despre restanțele salariile la CFM: noi existăm din ce cîștigăm
Directorul Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat, recunoaște că entitatea se confruntă cu probleme financiare, iar din această cauză angajații nu și-au primit încă lefurile.
Potrivit directorului, întreprinderea are doar banii pe care-i cîștigă, iar reducerea încasărilor a generat restanțe salariale. Oleg Tofilat mai spune că războiul din Ucraina a blocat și intenția autorităților de a procura locomotive și vagoane noi, notează IPN.
Directorul CFM spune că în ultima perioadă au scăzut încasările în bugetul întreprinderii, iar din acest motiv angajații încă nu și-au ridicat lefurile pe ultimele luni. Potrivit lui Oleg Tofilat, incertitudinea din sistemul feroviar, generată de războiul din Ucraina, a determinat reducerea semnificativă a veniturilor CFM.
„Anul trecut am dublat salariile, ele erau foarte mici și le-am mărit aproape de două ori. Nu pot spune că acum sînt foarte mari. Salariul mediu e puțin peste 8 mii de lei. Oricum, asta înseamnă că acum presiunea pe bugetul nostru este mult mai mare. O altă problemă la Calea Ferată este lipsa de capital circulant. Ceea ce înseamnă că noi existăm din ceea ce cîștigăm. Dacă avem o perioadă de o lună – două, cînd scade cererea, respectiv, scad încasările, și Calea Ferată poate avea dificultăți cu achitările. Este un lucru neplăcut, dar nu putem rezolva toate problemele în termeni atît de scurți. Cînd am venit în funcție, această gaură în capitalul circulant era echivalentă cu încasările de 8 luni. Acum este ceva mai bine, dar oricum, dacă scade cererea, ne ciocnim cu dificultăți. Dacă nu uităm la cifre, în acest an am achitat mai multe salarii decît anul trecut. Ultimele două luni au fost critice din punctul de vedere al încasărilor. Cu certitudine, vor veni și timpuri mai bune. Certitudinea stabilizării salariilor va apărea atunci cînd se va stabiliza sistemul”, a spus Oleg Tofilat în cadrul emisiunii „Zi de zi” de la Radio Moldova.
Oleg Tofilat spune că majoritatea locomotivelor și vagoanelor au termenele de exploatare depășite, iar reabilitarea infrastructurii feroviare și a echipamentului rulant a devenit imperios necesară. Totuși, potrivit șefului CFM, locomotivele și vagoanele noi, în vreme de război, sînt extrem de costisitoare.
„E greu ca într-o perioadă de război să te gîndești la echipament nou. Pentru că angajamentele financiare internaționale prevăd că orice bun finanțat trebuie asigurat, iar transportul feroviar implică traversarea Ucrainei, iar traversarea unei zone de război face asigurarea unui bun foarte costisitoare, ceea ce ne taie din elanul de a procura material rulant nou. În plus, existența acestui război înseamnă că nu poți procura nici șine din Ucraina și Rusia, iar Rusia era cel mai mare producător de șine de ecartament larg”, a mai spus directorul CFM.
Recent, Guvernul a aprobat ratificarea unui acord de împrumut între Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare și Republica Moldova în valoare de 23 de milioane de euro. Banii vor fi folosiți pentru reabilitarea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari care are o lungime de 446 de km.
Source:
- Хаос в аэропорту Кишинева: Пограничная полиция отреагировала на недовольство людей
- Люди, родившиеся в Молдове и имеющие гражданство других государств, могут запросить признание молдав…
- Новый грандиозный концерт Константина Московича и Crazy Orchestra ©
- PROмарафон: вместе бежим, вместе спасаем жизни ©
- Молдова отмечает 10-летие либерализации визового режима
- Молдаванин скончался в США после того, как получил от полицейских удар электрошокером
- Добрых людей много! Инициативных мало
- Как тебе моя Земля? - спросит Бог
- В РФ мята и ромашка вне закона (+Видео)
- Будьте осторожны, когда покупаете бананы! Знаете ли вы, что означают ЭТИ наклейки?
- Cтрашные научные эксперименты. 10 интересных фактов (Видео)
- Лечит более 50 болезней: этот супер чай способен убивать паразитов и очищает организм от шлаков!
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1902
- Populația:
- 1538 locuitori
Grigorăuca este un sat şi comună din raionul Sîngerei. Din componenţa comunei fac parte localităţile Cozești, Petropavlovca și Grigorăuca. Localitatea se află la distanța de 6 km de orașul Sîngerei și la 106 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 1538 de oameni. Satul Grigorăuca a fost menționat documentar în anul 1902.
Comments
(0)